Dyrektor |
(067) 210 62 00 |
|
Centrala |
(067) 210 66 66 |
Fax. |
(067) 210-62-06 |
|
e-mail: |
wszpila@pi.onet.pl |
|
|
|
www.szpitalpila.pl |
|
|
|
SZPITAL SPECJALISTYCZNY
w PILE
im. Stanisława Staszica
64-920 Piła, ul. Rydygiera 1
|
Piła, 18 stycznia 2010 roku
NO.VII.-240/89/09
wg rozdzielnika
dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pod hasłem „Przebudowa i remont sal operacyjnych wraz z dostawą sprzętu medycznego”
Szpital Specjalistyczny w Pile informuje, że w do wyżej wymienionego przetargu wpłynęły następujące pytania:
Dotyczy robót budowlanych
- W pkt. 2.2 opisu do architektury określono zakres robót rozbiórkowych w tym :
- rozbiórka fragmentów ścian działowych z cegły ceramicznej oraz gazobeton
- usunięcie warstw izolacyjnych i podłoży podłogowych we wszystkich pomieszczeniach
W przedmiarze nie uwzględniono tych pozycji. Prosimy o potwierdzenie, że powyższe pozycje są przedmiotem zamówienia.
Odpowiedź: Tak. Te czynności objęte są przedmiotem zamówienia.
- W opisie do architektury Elementy wyposażenia technicznego widnieje zapis :
„Zaprojektowano montaż następujących elementów wyposażenia technicznego, są to:
- wymiana kabiny windowej w szybie łączącym magazyn sterylny z ekspedycją centralnej sterylizacji, kabina o wysokości 1,6 m wykończenie wierzchnie z blachy nierdzewnej, drzwi przystankowe pełne z profili ALU,
- montaż dodatkowych drzwi w kabinie windowej łączącej trakt brudny bloku z strefą brudną centralnej sterylizacji, wraz z wykuciem otworu i osadzeniem drzwi przystankowych, drzwi przystankowe pełne z profili ALU,”
Taki zapis jest niewystarczający do wyceny modernizacji wind. Prosimy o podanie typu istniejącego dźwigu wraz z wymiarami szybu (rzut i przekrój szybu), szczegółowych parametrów nowej kabiny (wymiarów, wykończenia) oraz zakresu prac modernizacyjnych maszynowni.
Odpowiedź: Winda towarowa dla pomieszczenia nr 31 – modernizacja polega na wymianie kabiny dźwigowej na nową o wymiarach orientacyjnych 100 cmx100 cmx160 cm 9AxBxH) do przewozu wózków z materiałami sterylnymi wraz z wymianą napędu na taki, który będzie obsługiwał kabinę większą niż obecnie, docelowy orientacyjny udźwig nowego napędu powinien wynosić 600 kg, w ramach modernizacji wymianie podlegać będą również drzwi na nowe większe, dwuskrzydłowe, o wymiarach 100x160 cm w świetle, montaż nowych drzwi wiąże się z powiększeniem otworu drzwiowego, powyższa modernizacja związana jest z koniecznością połączenia strefy sterylnej bloku z centralna sterylizacją szpitala, ilość przystanków 2 (Centralna Sterylizatorni i Blok Operacyjny).
Winda osobowo-towarowa dla pomieszczenia nr 40 – modernizacja polega na montażu dodatkowych drzwi w istniejącej kabinie lub wymianie kabiny na nową, tak by kabina posiadała dwoje drzwi zlokalizowanych w planie (rzucie) kabiny jako przyprostokątne (sąsiadujące przy jednym słupku), ilość przystanków 2 (Centralna Sterylizatorni i Blok Operacyjny)
UWAGA: Centralna Sterylizatorni znajduje się w przyziemiu budynku (niski parter), a Blok Operacyjny na 1 piętrze budynku, pomiędzy blokiem operacyjnym a sterylizacja znajduje się kondygnacja wysokiego parteru.
Ponadto patrz odpowiedź z dnia 12.01 pytanie nr 9 poz. 2.
Dotyczy robót elektrycznych
- Z godnie z projektem rozdzielnice R1-IT, R2-IT, R3-IT, R4-IT, R5-IT mają posiadać zasilanie podstawowe i rezerwowe (każda rozdzielnica rezerwowana oddzielnym aparatem UPS). W związku z powyższym proszę o wyjaśnienie:
a) jakim kablem i skąd należy zasilić rozdzielnice R1-IT, R2-IT, R3-IT, R4-IT, R5-IT (proszę o podanie typu i przekroju)
b) proszę o podanie parametrów technicznych aparatów UPS (podanie mocy, czasu podtrzymania)
c) proszę o wskazanie pomieszczenia, w którym mają zostać zlokalizowane aparaty UPS (5 szt.)
Odpowiedź: Zasilanie rezerwowe realizowane będzie z istniejącej instalacji zasilania rezerwowego jako posiada obiekt szpitalny.
- W udostępnionej dokumentacji instalacji elektrycznych brak rysunku nr 23 „Projekt zasilania drzwi automat. i instalacji teletechnicznych”. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji.
Odpowiedź: Rysunki w załączeniu
5. Zgodnie z dokumentacją projektową należy przewidzieć instalację strukturalną, tymczasem w projekcie brak szczegółowych informacji umożliwiającą określenie rzeczywistego zakresu robót. W związku z powyższym prosimy o:
a) wyjaśnienie w którym pomieszczeniu należy zabudować punkt dystrybucyjny
b) udostępnienie schematu punktu dystrybucyjnego (w tym zastawienia urządzeń, w które należy go wyposażyć)
c) potwierdzenie, że przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji komputerowej od lokalnego punktu dystrybucyjnego do gniazd końcowych. W przeciwnym przypadku prosimy o udostępnienie dokumentacji projektowej opisującej poszerzony zakres prac.
Odpowiedź: Przedmiotem projektu jest instalacja kablowa, szpital posiada już odpowiednie szafy krosownice, sposób włączenia projektowanych obwodów po ich wykonaniu należy uzgodnić z informatykami szpitala.
6. Zgodnie z opisem do projektu projektowaną pętlę instalacji SAP należy dołączyć do istniejącej centralki p.poż. W związku z powyższym prosimy o:
a) podanie tupu istniejącej centrali SAP (producenta oraz typu/modelu)
b) wyjaśnienie, czy istniejącą centralę należy rozbudować. Jeśli tak to prosimy o podanie listy elementów, w które należy nią wyposażyć.
Odpowiedź: Szpital posiada centralkę p.poż. firmy Bosch FPA 5000. Centralka nie podlega rozbudowie. Należy jedynie podłączyć nowe obwody p.poz.
7. Zgodnie z opisem instalacji elektrycznych pkt. 2.12. należy przewidzieć system telefonu wewnętrznego z funkcją domofonu i kontroli dostępu zapewniający łączność z wydzielonymi strefami bloku...(). Tymczasem w dokumentacji projektowej brak rysunków opisujących ww. instalację. Nie wiadomo, które przejścia mają być objęte kontrolą dostępu, nie wiadomo między którymi pomieszczeniami czy też między którymi pomieszczeniami a przejściami należy przewidzieć zapewnienie łączności. W związku z powyższym prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej o rysunki opisujące system telefonu wewnętrznego .
Odpowiedź 8 punktów dostepowych domofonów. U=24V, kasety z panelem dotykowym (bezklawiszowe)
8. Zgodnie z opisem instalacji elektrycznych punkt 2.13 należy przewidzieć system audio na salach operacyjnych. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej o rysunki opisujące ww. system (pokazujące ilości i umiejscowienie głośników, paneli i centralnej jednostki a także sposób połączeń między nimi).
Odpowiedź: Zamawiający nie narzuca producenta paneli multiroom, panel musi mieć możliwość przyłączenia do radiowęzła w budynku oraz możliwość zmiany sygnału z radiowęzła na stacje radiowe FM, możliwość indywidualnej regulacji siły głosu, nastawy częstotliwości FM. 12 głośników (po 2 na każdą salę operacyjną)
Dotyczy dostawy wyposażenia
9. Prosimy Zamawiającego o sprecyzowanie ilości poszczególnych blatów: ogólnochirurgicznych i ortopedycznych.
Odpowiedź: Zgodnie z SIWZ
10. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne o dopuszczalnym obciążeniu wynoszącym 200kg na kolumnie oraz 135kg na transporterze?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody
11. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z jedną wstawką metalową o szerokości 50mm, usytuowaną pod oparciem pleców – na wysokości barków?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody
12. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z napędem elektrohydraulicznym?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody
13. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z czasem pracy akumulatorów wynoszącym 2-3 dni zwykłego cyklu pracy bloku operacyjnego?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę
14. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne bez konstrukcji modularnej (brak możliwości zamiany poszczególnych segmentów blatu)?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody
15. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z regulacją podgłówka w zakresie od -200 do +500, bez możliwości regulacji wysokości?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę
16. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z blatami ogólnochirurgicznymi o całkowitej szerokości równej 550mm?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody
17. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z regulacją wysokości blatu w zakresie 790-1040mm?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody
18. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z regulacją pozycji Trendelenburga 250/160 oraz anty-Trendelenburga 160/250 (wartości te zależą od orientacji stołu)? Wartości tych parametrów są takie same dla blatu ogólnochirurgicznego i ortopedycznego.
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę
19. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z regulacją segmentu nożnego w zakresie od -900 do +150?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody
20. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z regulacją segmentu plecowego w zakresie od -400 do +700?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę
21. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z blatami ortopedycznymi z segmentem plecowym podzielonym na 4 części?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody
22. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z blatami ortopedycznymi o całkowitej szerokości równej 545mm?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody
23. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z dwunożną przystawką ortopedyczną bez wskaźnika siły naciągu?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody
24. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z blatami ortopedycznymi bez możliwości regulacji nachylenia segmentu nożnego?
Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody
25. Czy Zamawiający dopuści stoły operacyjne z podporami bocznymi o wymiarach 40x100x200mm (8 sztuk)?
Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę
Dotyczy robót sanitarnych
26. W otrzymanej dokumentacji na płycie CD brakuje następujących projektów branży sanitarnej : c.o, c.t, wod-kan i wody lodowej. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej na stronie Zamawiającego.
Odpowiedź: Instalacja c.o. nie występuje w tym zadaniu inwestycyjnym, instalacja wod.-kan została przesłana na płycie CD w dniu 12.01.2010 r. Instalacja wody lodowej zobrazowana jest na rysunkach nr 7i 8 projektu klimatyzacji.
- Dotyczy załącznika nr 4 do siwz - WYPOSAŻENIE BLOKU OPERACYJNEGO
Załącznik ten zawiera zestawienie parametrów wielu różnych elementów prostego wyposażenia meblowego pochodzących od różnych producentów.
W pkt 1 załacznika, należy podać nazwę wyrobu, producenta, kraj producenta, typ, model, rok produkcji. Spełnienie tego wymogu dla wykazu 22 różnych wyrobów nie jest możliwe.
W związku z powyższym wnosimy o korektę załącznika nr 4 poprzez usunięcie pkt 1 lub potwierdzenie, że pkt 1 ma pozostań nie wypełniony.
W części załącznika nr 4 - WYMAGANIA OGÓLNE DLA WSZYSTKICH POWYŻEJ WYMIENIONYCH POZYCJI Zamawiający zawarł, wymóg załączenia do oferty obszernej dokumentacji dotyczącej poszczególnych pozycji zestawienia, co ze względu na rodzaj wyposażenia nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia i w odniesieniu do wielu pozycji zestawienia nie będzie możliwe do spełnienia.
Dodatkowo w pkt 4) zawarto zapis „Szkolenie personelu medycznego oraz obsługi technicznej w ramach zakupu lampy po uzgodnieniu terminu szkolenia z kupującym.” , który nie dotyczy żadnej z pozycji wymienionych w załączniku.
W związku z powyższym wnosimy o korektę załącznika nr 4 poprzez usunięcie w całości części - WYMAGANIA OGÓLNE DLA WSZYSTKICH POWYŻEJ WYMIENIONYCH POZYCJI
Odpowiedź: Dla każdego wyrobu należy podać wszystkie wymagania zgodnie z SIWZ
28. W związku z otrzymaniem dokumentacji projektowej w dn. 17.12.2009 r. czyli 6 dni po ogłoszeniu o przetargu oraz występującymi w niej brakami (por. pyt. 26) prosimy o przesunięcie terminu składania ofert o co najmniej tyle dni ile upłynęło od dnia zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej Zamawiającego do dnia udostępnienia wykonawcom pełnej dokumentacji projektowej.
Odpowiedź: W związku z wniesionym odwołaniem od rozstrzygniętego protestu Zamawiający informuje, iż dokonał przesunięcia terminu składania ofert na dzień 22.01.2010r. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż na bieżąco będzie informował Wykonawców o dacie posiedzenia KIO oraz będzie przesuwał termin składania ofert do czasu rozstrzygnięcia protestu.
|