strona główna Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.gov.pl
 Szpital Specjalistyczny w Pile serwis informacyjny 
Informacje Podstawowe
  • Status Prawny
  • Dane teleadresowe
  • Struktura Organizacyjna
  • ZATRUDNIMY
  • Konkursy ofert
  • Administracja
  • RADA SPOŁECZNA
  • Dyrekcja Szpitala
  • Część Medyczna
  • Oddziały
  • Poradnie
  • Zakłady i Pracownie
  • Akty Prawne
  • Statut
  • Regulamin
  • Budżet
  • Dane ekonomiczne
  • Majątek
  • Ogłoszenia
  • Karta Praw Pacjenta
  • Zamówienia Publiczne
  • Ogłoszenia Przetargów
  •       -- POSTĘPOWANIA - ROK 2020
          -- INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
          -- POSTĘPOWANIA - ROK 2021
  • Platforma zakupowa
  • SPRZEDAŻ
  • Inne
  • Misja
  • Zakres usług
  • Cennik Usług Medycznych
  • Przetargi na dzierżawę nieruchomości
  • Konkursy ofert na udzielanie świadczeń zdrowotnych
  • Nieudostępniono w BIP
  • KONKURS NA WYBÓR BROKERA
  • Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
  • Serwis
  • rejestr zmian
  • statystyki odwiedzin
  • instrukcja obsługi
  • redakcja BIP
  • administracja stroną BIP
  • Zamówienia Publiczne \ Ogłoszenia Przetargów \ Rok 2009 \ Modernizacja kotłowni \ Pytanie 1 \

      2395

     































    Dyrektor


    (067) 210 62 00


     


    Centrala


    (067) 210 66 66


    Fax.


    (067) 210-62-06


     


    e-mail:


    wszpila@pi.onet.pl


     


     


     


    www.szpitalpila.pl


     


     


     







    SZPITAL SPECJALISTYCZNY


    w PILE


    im. Stanisława Staszica


    64-920 Piła, ul. Rydygiera 1


     


     


     


     


     



    Piła, 17 kwietnia 2009 roku


    NO.VII.-240/15/09


     


    wg rozdzielnika


     


     


    dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pod hasłem „Modernizacja kotłowni”


     


     


    Szpital Specjalistyczny w Pile informuje, że w do wyżej wymienionego przetargu wpłynęły następujące pytania:


     


    1.      Prosimy o wyjaśnienie czy Inwestor posiada dokumentacje techniczną i specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych dla przedmiotu zamówienia? Zgodnie z art. 31 ust,1 ustawy Prawo zamówień publicznych „Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych” . SIWZ nie przywołuje PT jako podstawy prowadzenia inwestycji, mimo, że jest takie odwołanie w projekcie umowy par 3 pkt 3 ppkt 1 dołączonym do materiałów przetargowych


    Odpowiedź:


    Inwestor posiada opracowana dokumentację techniczną oraz specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. . Dokumentacja ta zostanie przekazana wszystkim zainteresowanym w trakcie odbywania wizji lokalnej.


    W związku z tym wprowadza się odpowiednią  modyfikację do SIWZ polegającą na dopisaniu w punkcie II SIWZ zdania:


    Inwestor posiada opracowaną dokumentację techniczną zadania inwestycyjnego oraz specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, a także ważne pozwolenie na budowę. Dokumentacja ta jest podstawą prowadzenia robót budowlanych i  jest załącznikiem nr 3  do niniejszego SIWZ.


     


    2.      Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności między SIWZ a projektem umowy. W SIWZ Zamawiający nie nałożył na oferentów  obowiązku wypełnienia kosztorysów, mimo, ze kosztorysy są podstawą określania wartości robót (zgodnie z par 2 wzoru umowy dokumentem kontraktowym stanowiącym integralną część umowy jest kompletna dokumentacja projektowa zadania inwestycyjnego). Czy Zamawiający posiada opracowane przedmiary kosztorysowe, jeżeli tak czy zamierza udostępnić je Wykonawcom i czy Wykonawcy będą mieli obowiązek wypełnienia udostępnionych przedmiarów kosztorysowych metoda szczegółową i dołączenia ich do oferty?


    Odpowiedź:


     Zamawiający posiada przedmiary kosztorysowe i udostępni je Wykonawcom. Zamawiający wymaga, aby do oferty były dołączone kosztorysy ofertowe sporządzone metodą szczegółową.


    W związku z powyższym wprowadza się modyfikację SIWZ o treści jak wyżej.


     


    3.      W SIWZ zawarte są nieprecyzyjne kryteria warunków dopuszczających oferentów do  uczestnictwa w przetargu. Kryteria uznaniowe nie są dopuszczone w przetargach publicznych. Prosimy o doprecyzowanie wymagań referencyjnych dla Wykonawców


    Odpowiedź:


    Wymaga się aby Wykonawca zrealizował z należytą starannością w ostatnich 5 latach minimum jedno zamówienie odpowiadające rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia. Za zadanie odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia Zamawiający uzna zadanie polegające na wykonaniu:


    co najmniej : 1 zamówienia na roboty budowlane polegające na budowy kotłowni wodnej opalanej biomasą o mocy minimum 6 MW  oraz


    co najmniej 1 zamówienia na roboty budowlane polegające na budowie systemu kolektorów słonecznych o powierzchni minimum 200 m2 oraz


    co najmniej 1 zamówienie na roboty budowlane polegające na budowie kotłowni parowej o wydajności nie mniejszej niż 2t/h.


    Powyższe zamówienia mogą być zrealizowane w ramach jednego zadania lub w ramach różnych zadań.


    Wymaga się potwierdzenia pozytywnymi referencjami jednostek na rzecz, których były one zrealizowane.


    W zakresie ważnej polisy, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności Zamawiający wymaga przedstawienia polisy na kwotę 1.000.000,00 zł na dzień składania ofert.


    Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy przedstawienia polisy ubezpieczeniowej do następstw skutków wypadku, ewentualnych szkód, zniszczeń itp. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu w/w polisę w terminie 30 dni od daty podpisania umowy.


    W związku z powyższym wprowadza się modyfikację SIWZ o treści jak wyżej.


     


    4.      Czy Zamawiający dopuszcza stosowanie urządzeń zamiennych w stosunku do wyspecyfikowanych w dokumentacji technicznej? Obowiązek dopuszczenia urządzeń zamiennych wynika z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych „Opisując przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym”


    Odpowiedź:


    Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Oferty równoważne sporządza Wykonawca na własny koszt. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych w zakresie przedstawionym w niniejszej specyfikacji urządzeń. Urządzenia zaproponowane przez Wykonawcę  muszą gwarantować równoważność w stosunku do tych, które przewiduje dokumentacja, pod warunkiem zachowania przez Wykonawcę podstawowych wymogów dotyczących zaprojektowanej technologii, oraz parametrów nie gorszych niż zawarte w rozwiązaniach technicznych i urządzeniach opisanych w posiadanej przez Zamawiającego dokumentacji technicznej. Zamawiający nie dopuszcza zmiany rodzaju paliwa kotłowni wodnej i parowej, lokalizacji obiektów budowlanych, ich konstrukcji, elewacji, gabarytów, dróg dojazdowych, w zakresie wymagającym uzyskania aneksu do pozwolenia na budowę lub wydania nowego pozwolenia na budowę. W szczególności Zamawiający wymaga spełnienia przez urządzenia zamienne lub równoważne następujących parametrów:


    a) w zakresie kolektorów słonecznych:


    1. kolektory muszą posiadać absorber wysokoselektywny,


    2. sprawność optyczna nie mniejsza niż 80%


      wartość absorpcyjna min 95%


      emisyjność max 5%


      sprawność optyczna min 80%


     


    b) w zakresie kotłowni na biomasę:



    1. Moc znamionowa osiągana dla paliwa o wilgotności bezwzględnej 50% (50% wody w kg

     paliwa) i przy paliwie o wartości opałowej 8MJ/kg



    1. Kotły pięciociągowe o sprawności równej lub wyższej niż   89% (wartość dla paliwa suchego)

    2. Ruszt ruchomy z napędem hydraulicznym o zmiennej prędkości z możliwością podziału na co najmniej dwie niezależnie napędzane strefy , wykonany z materiału o żarowytrzymałości powyżej 1150 oC

    3. Co najmniej 3 regulowane strefy nadmuchu powietrza pod ruszt

    4. Obciążenie cieplne rusztu poniżej 540 kW/m2

    5. Obciążenie cieplne komory spalania poniżej 300 kW/m3

    6. Hydraulicznie napędzana zasuwa p.poż napędzana  w przypadku zaniku zasilania elektrycznego z akumulatora hydraulicznego. System gaszenia pożaru w podajniku paliwa w oparciu o automatycznie otwierający się zawór termostatyczny. 

    7. System recyrkulacji spalin

    8. Pneumatyczny system automatycznego czyszczenia płomieniówek

    9. Multicyklon wykonany jako bateria minimum 40 cyklonów żeliwnych zapewniających wymagany poziom emisji pyłu (poniżej 100mg/Nm3 w zakresie obciążeń 40-100%, przy referencyjnym poziomie 6% O 2)

    10. Ciągła regulacja poziomu tlenu w spalinach;

     


    Ponadto Zamawiający wymaga, aby oferowane kotły na biomasę posiadały autoryzowany przez producenta  serwis oraz magazyn części zamiennych na terenie Polski.


    Przedstawione urządzenia technologiczne równoważne nie mogą zmieniać warunków eksploatacyjnych przyjętych w dokumentacji technicznej, a zaproponowane urządzenia technologiczne nie mogą posiadać parametrów gorszych od ujętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca w przedłożonej ofercie musi udokumentować ten fakt poprzez wypełnienie stosownego załącznika i załączenie do oferty kart katalogowych urządzeń w języku polskim oraz załączenie kopii wymaganych przepisami prawa certyfikatów, aprobat i dopuszczeń.  Zamawiający oceni czy przedłożona oferta spełnia w/w wymogi i zadecyduje o dopuszczeniu jej do tej części postępowania jaką jest ocena złożonych ofert. Oferty nie spełniające powyższych wymagań zostaną odrzucone jako sprzeczne ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. W przypadku zaoferowania urządzeń jak w projekcie nie wymaga się dołączania do oferty kart katalogowych urządzeń


    Ponadto w przypadku urządzeń równoważnych:


    1) urządzenie równoważne jest równe, co do jakości i możliwości użycia do wyszczególnionej pozycji,


    2)urządzenie równoważne nie będzie powodować zmian w realizacji prac,


    3) urządzenie równoważne uzyska pełną akceptację Zamawiającego.


    W związku z powyższym wprowadza się modyfikację SIWZ o treści jak wyżej.


     


    5.      Zamawiający wymaga od Wykonawcy  spełnienia poniższego warunku, „Par 3 pkt 6. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji inwestycji zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym, który zostanie udostępniony Wykonawcy po podpisaniu niniejszej umowy.”


    Wykonawca nie może zobowiązać się do spełnienia nieznanego sobie warunku. Prosimy o udostępnienie harmonogramu rzeczowo-finansowego.


    Odpowiedź:


    Zamawiający udostępni do dnia 24 kwietnia2009r harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zamówienia.


     


    6.      Udostępniony SIWZ nie zawiera informacji o sposobie fakturowania. Niejasno jest też określony sposób fakturowania wykonania inwestycji w dołączonym projekcie umowy. Prosimy o doprecyzowanie zasad fakturowania.


     


    Zgodnie z par. 4 wzoru umowy


    § 4. Cena Kontraktowa.


    1. Cena Kontraktowa należna Wykonawcy z tytułu wykonania Zadania Inwestycyjnego zgodnie ze złożoną ofertą z dnia ……….. ustalona zostaje na kwotę:


    netto …………. zł


    słownie: …………


    VAT …………….. zł


    brutto …………… zł


    słownie ……………..


     


    2. Powołana wyżej Cena Kontraktowa jest kwotą ryczałtową, nie podlega podwyższeniu i zawiera wszelkie świadczenia ponoszone przez Wykonawcę.


    3. Podstawą płatności Ceny Kontraktowej – należności, będą faktury częściowe wystawiane po zakończeniu poszczególnych etapów zadania inwestycyjnego oraz faktura końcowa wystawiona po bezusterkowym zakończeniu prac objętych Umową. Podstawą wystawienia faktur częściowych i końcowej jest protokół odbioru wykonanych robót wraz z protokółami pomiarowymi, podpisany przez upoważnionych przedstawicieli Stron (czytelny własnoręczny podpis i pieczątka), sporządzony po bezusterkowym odbiorze jakościowym robót przez Zamawiającego i Wykonawcę.


    4. Faktury VAT powinny być przez Wykonawcę bieżąco ponumerowane.


    5. Wykonawca potwierdza, że zapoznał się z warunkami miejscowymi i warunkami pracy na placu budowy oraz, że uwzględnił te warunki przy uzgadnianiu ceny wymienionej w umowie.


     


     


     


     


     


    II. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON


     


    § 1. Podwykonawcy i zmiany zakresu Prac.


    6. Wykonawca ustali w umowach z Podwykonawcami taki okresu odpowiedzialności za wady, aby był on krótszy od okresu odpowiedzialności za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego.


     


    Odpowiedź:


    6. Wykonawca ustali w umowach z Podwykonawcami taki okres odpowiedzialności za wady, aby był on nie krótszy od okresu odpowiedzialności za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego.


     


    IV. ROZLICZENIA FINANSOWE


    § 1. Podstawa rozliczeń.


    Strony ustalają, iż rozliczenie dokonane będzie na podstawie faktury wystawionej po wykonaniu poszczególnych etapów zadania inwestycyjnego zgodnie z harmonogramem rzeczowo –finansowym stanowiącym załącznik nr … do niniejszej umowy. Warunkiem wystawienia i przyjęcia faktury jest załączenie bezusterkowego protokołu odbioru zrealizowanego etapu robót podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli stron. (wiele faktur)


    Odpowiedź:


    1. Strony ustalają, iż rozliczenie dokonane będzie na podstawie faktur wystawionych po wykonaniu poszczególnych etapów zadania inwestycyjnego zgodnie z harmonogramem rzeczowo –finansowym stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej umowy oraz faktury końcowej, z tym że faktury częściowe nie mogą przekroczyć 90% wartości całości zadania inwestycyjnego. Warunkiem wystawienia i przyjęcia faktury jest załączenie bezusterkowego protokołu odbioru zrealizowanego etapu robót podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli stron.


     


    1.      Projekt umowy zawiera informację o karach umownych. Warunek naliczania kar umowny w wysokości 1% dziennie jest rażąco sprzeczny z zasadą równoważności stron umowy (w stosunku do wartości odsetek za opóźnione płatności ze strony Zamawiającego). Prosimy o dokonanie stosownej korekty zapisów zapewniających równoważność wzajemnych zobowiązań.


    Odpowiedź:


    1. Odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy Strony ustalają w formie kar umownych wg. następujących zasad:


    Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:


    a) za zwłokę w terminie zakończenia prac określonym w tytule I §5 ust. 1 niniejszej umowy w wysokości 0,05% wynagrodzenia brutto za każdy dzień zwłoki,


    b) za nieterminowe usunięcie stwierdzonych wad w wysokości 0,05% wynagrodzenia brutto za każdy dzień zwłoki.


     


    2.      Tekst poniżej to jest błąd logiczny – gdyby tak było to przez min jeden dzień Wykonawca odpowiadałby za wady względem Zamawiającego, natomiast nie miałby regresu na swoich podwykonawców, co oznacza, że w razie wystąpienia awarii Wykonawca z własnych środków musi usunąć powstałą awarię.


    6. Wykonawca ustali w umowach z Podwykonawcami taki okresu odpowiedzialności za wady, aby był on krótszy (raczej dłuższy) od okresu odpowiedzialności za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego.


     


    Odpowiedź:


    Zamawiający modyfikuje treść umowy poprzez zmianę ustępu 6 w dziale II w paragrafie 1. treść ustępu 6 po modyfikacji:


    6. Wykonawca ustali w umowach z Podwykonawcami taki okresu odpowiedzialności za wady, aby był on nie krótszy od okresu odpowiedzialności za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego.


     


    7.      W otrzymanych przez nas materiałach (DH SYSTEMS/Tom III/Część A-projekt zagospodarowania /Zeszyt 6-porzedmiar-Modernizacja istnieje sieci CO) plik jest pusty, oraz (DH SYSTEMS/Tom III/-Przedmiary/Część D-rozdzielnice CO/Zeszyt 5-przebudowa systemu nagrzewnic przedwstępnych) plik jest pusty.


    Odpowiedź:


    Nastąpił błąd przy składaniu wersji elektronicznej. Poprawiony błąd w formie płyty CD zostanie przesłany Wykonawcą pocztą.


     


    8.      Prosimy o wyjaśnienie czy zestawienie dokumentacji i przedmiarów stanowi całość/w prac. czy do oferty należy dołączyć kosztorysy ofertowe, jeżeli tak to w jakiej formie (uproszczonej czy szczegółowej).


    Odpowiedź:


    Zamawiający wymaga, aby do oferty były dołączone kosztorysy ofertowe sporządzone metodą szczegółową.


     


    9.      W odniesieniu do zapisów SIWZ w pkt. IV ppkt 1.2 SIWZ proszę o wyjaśnienie czy wymóg ten będzie spełniony przy wykonaniu ekologicznej kotłowni na gaz lub olej. Doświadczenie w zakresie wykonawstwa kotłowni i instalacji solarnej ma być zrealizowane na jednym obiekcie czy może być wykonane na różnych inwestycjach. Czy instalacje kolektorów słonecznych mogą dać łącznie powierzchnię zbliżoną do powierzchni kolektorów słonecznych objętych niniejszym przetargiem?


    Odpowiedź:


    Patrz odpowiedź na pytanie nr 3


     


    10.  Prosimy o dokładne określenie szczegółowych warunków udziału w postępowaniu określone w pkt 2.1 w zakresie realizacji minimum jednego zadania odpowiadającego rodzajem i wartością stanowiącym przedmiot zamówienia. Jaki zakres zdania oraz jaką wartość ma obejmować w/w warunek?


    Odpowiedź:


    Patrz odpowiedź na pytanie nr 3


     


    11. Prosimy o udostępnienie dokumentacji w formacie umożliwiającym poprawny wydruk rysunków. Dotyczy to głównie rysunków instalacji sanitarnych i technologicznych – TOM I, TOM II, plików zapisanych z rozszerzeniem dwf. Pliki w tym formacie można otworzyć jedynie za pomocą przeglądarki, niestety nie można ich wydrukować w skali. Prosimy o zamianę wszystkich plików z tym rozszerzeniem na pliki zapisane w formacie dwg (Autocad) lub w PDF, ale z zachowaniem odpowiedniej skali i grubości linii.


    Odpowiedź:


    Rysunki zostały zapisane w formacie DWF ze względu na możliwość ich przeglądania i drukowania we właściwej skali, m.in. bez zmiany grubości linii. Możliwa jest darmowa instalacja programu Autodesk DWF Viewer – przeglądarki dokumentów DWF z funkcją ich wydruku. Prosimy o pobranie z Internetu bezpłatnego programu DWF Viewer 7.0 który słuzy do otwierania wszelkich dokumentów typu DWF, a także DWG.


     


    12.  Czy wadium może być wniesione w postaci gwarancji bankowej wystawionej przez renomowany bank austriacki w języku angielskim razem z tłumaczeniem w/w gwarancji na język polski przez tłumacza przysięgłego?


    Odpowiedź:


    Zamawiający wyraża zgodę.


     


    13.  Czy usunięcie gruzu, ziemi i pozostałych odpadów leży w gestii Wykonawcy czy Inwestor ma jakieś zalecenia, co do sposobu i miejsca ich składowania?


    Odpowiedź:


    Usuniecie gruzu, ziemi i pozostały odpadów leży po stronie Wykonawcy. Odpady maja być usuwane na bieżąco wraz z postępem robót. Koordynację tych czynności prowadzi generalny wykonawca w ramach ogólnych warunków organizacji placem budowy.


     


    14.  Co ze złomem uzyskanym z demontażu: należy go składować w wyznaczonym przez Inwestora miejscu czy sprzedać w skupie i przekazać Inwestorowi uzyskane kwoty pieniędzy?


    Odpowiedź:


    Złom należy sprzedać w punkcie skupu a uzyskane pieniądze przekazać Inwestorowi.


     


    15.  Jaki punkt określa granicę instalacji gazowej objętej przetargiem: czy jest to granica własności, którą stanowi zasuwa wyjściowa za stacją redukcyjno-pomarową czy może inny punkt i czy w zakres wchodzi stacja redukcyjno pomiarowa?


    Odpowiedź:


    Stacja redukcyjno-pomiarowa nie jest objęta przetargiem. Po stronie Oferenta leży wykonanie wewnętrznej instalacji gazowej od zasuwy za stacją redukcyjno-gazową.


     

      udostępnił Zbigniew Dziekan dnia 2009-04-17 inf |  zmiany |  statystyki |  góra 

    Realizacja Akcess-Net - BIP v2.0 góra